Razvoj konkurencije i slaba globalna ekonomija izazivaju potrebu da se analizira proces poslovanja - što ukljucuje strukturu organizacije i kadrove.
Kao rezultat nastaje restrukturiranje poslovanja sa ciljem da se: postigne više sa manje vremena i sa manje ljudi.
Ono što očekujemo da postignemo restrukturiranjem je:
povećanje produktivnosti,
bolju podršku kupcima i
kraće vreme do trzišta.
Odnosno - prednost na trzištu.
Medutim, da bismo ostvarili ovakve ciljeve, potrebno je da:
uvedemo ravniju upravljacku strukturu i
decentralizujemo donošenje odluka.
Naravno, onima koji odlučuju je potrebno na vreme dostaviti tačne informacije.
Ovime dolazimo do restrukturiranja i reinženjeringa informacionih sistema.
Potreba za distribucijom informacija radi donošenja odluka izaziva potrebu za aplikacijama kakve do pre par godina nisu postojale:
Lekari specijalisti, 1000 km jedan od drugog, sarađuju po pitanju analize medicinskih nalaza (slike),
Menadžeri uzajamno razmatraju planove proizvodnje, da bi odlučili kada da naruče određene komponente,
Inženjeri raznih specijalnosti, koji se nalaze svuda po svetu, projektuju avion.
Ove aplikacije su podržane sa tri ključne komponente:
računarskim sistemom,
mrežom i
prenosnim sistemom.
Najdinamičnija komponenta u ovom modelu je mreža.
Pogledaćemo za trenutak razvojni put LAN ožičenja:
Od 1960.-1980. dominira terminalski razvod do (centralnih) Host racunara
Od 1980. javljaju se mreže sa deljenim medijumom (Ethernet, Token Ring)
Kasnih 1980.-tih javlja se strukturirano ožičenje
Strukturirano ožičenje povezuje komponente računarskog sistema zvezdastim vezama.
Dobijaju se pouzdane, upravljive radne grupe i odeljenja.
Lakša je izolacija i otklanjanje grešaka.
Jevtinije odrzavanje.
U suštini strukturirano ožičenje dovodi do širenja primene LAN mreze.
Strukturiano ožičenje se sastoji od:
Hab-a, kablovskog koncentratora koji povezuje zvezdasto organizovane vodove,
Deljenog komunikacionog medijuma - Ethernet i slicno,
Stanica i centralnih racunara.
Zahvaljujuci zvezdastim vezama moguce je brzo i lako
izolovati izvor grešaka
otkloniti grešku.
Mrežne tehnologije sa deljenim medijem imaju ograničenje da podržavaju jednog korisnika u jednom trenutku.
Jasno je da sa rastom broja korisnika dolazi do zagušenja takvih mreža.
Problem zagušenja se rešava segmentiranjem:
deljeljem mreže na manje delove.
Ovime otvaramo nov problem:
povezivanje delova ili segmenata mreže.
Integracija (povezivanje) ovako nastalih mreza izaziva sledeci nivo problema:
prosto povezivanje postojecih podsistema, bez detaljnog plana ne daje ni zeljeni rezultat, ni potrebnu perfomansu.
Posledica je rastuća spirala troškova.
Ista logika koja je uvela zvezdaste mreže u radne grupe zahteva zvezdasto povezivanje podmreža u jednu centralnu tačku.
Koncentratori na nivou radnih grupa su zvezdasto vezani do centralne koncentracije.
Strukturirano ožičenje povezuje:
korisnike unutar radne grupe,
radnu grupu sa drugim segmentima mreže.
Strukturirana mreža spaja segmente na način koji omogućava:
kreiranje,
premeštanje,
upravljanje i
pristup mreži i na nivou korisnika i na nivou segmenta.
Strukturirane mreže omogućavaju ekonomičan način za uvođenje komutiranih mreža koje donose niz prednosti:
Bolja perfomansa - mogućnost uvodenja komutatora
Veca fleksibilnost - praćenje organizacione, a ne geografske strukture
Lakše upravljanje - laka centralizacija ključnih komponenti
Centar sistema je ključna tačka strukturirane mreže, tačka fizičke konekcije i kontrole, u kojoj se obavlja:
Centralizacija važniih resursa,
Upravljanje i održavanje sistema i ključnih komponenti.
Smatraćemo da 10/100 Mbps komutirana mreža zadovoljava većinu korisnika i većinu aplikacija. Sam postupak reinženjeringa je moguće obaviti deo po deo, u okviru serije aktivnosti:
Formirajte strukturiranu mrežu.
Zvezdastim vezama povevežite koncentratore na nivou radnih grupa do centra mreže.
Formirajte centar mreže.
Formirajte hijerarhiju propusnih opsega.
Počevši od Backbone-a - uvedite komutatore u zone deljenog medija.
Prebacite servere i rutere na 10/100 mrežu.
Uvedite komutatore do nivoa segmenta.
Poslovna logika izaziva potrebu za restrukturiranjem preduzeća, koja
izaziva potrebu za distibucijom informacija,
što zahteva infrastrukturu, koja postoji u nekom obliku, ali
ju je potrebno povezati i osavremeniti, a
pri tome nije svejedno kako to radimo.